Jak na home-office

Práce z domova je v současné době velmi využívanou formou. Je náročné pracovat a být minimálně stejně produktivní jako v kanceláři, když jsem ve svém domácím prostředí, které mám primárně spojené s volným časem a kde je tolik lákadel k prokrastinaci.

Rutina - stanovte si jasný režim dne a dodržujte ho. Dodržujte své stereotypy jako byste měli jít do práce - ráno vstaňte ve stejný čas, oblečte se jako do práce. Práci v daný čas ukončete a užijte si svůj volný čas.

Pracovní rozvrh - na začátku pracovní doby si rozplánujte pracovní úkoly, kterým se chcete věnovat. Poctivě rozvrh dodržujte a splněné úkoly si odškrtejte.

Pracovní prostor - vydefinujte si ve své domácnosti prostor, který je čistě pracovní – pracovní zóna. Ne v každé domácnosti je možné mít svoji místnost (pracovnu), nicméně postačí stůl, na kterém máte pracovní počítač a u tohoto stolu se věnujete práci.

Správná životospráva - to co jíme, se odráží na našem fyzickém i psychickém stavu. Dbejte tedy na pravidelnost stravy a na kvalitu potravin. Jezte zdravá a lehká jídla s dostatkem ovoce a zeleniny. Když vás honí mlsná, dejte si například ořechy, které zasytí a jsou zdrojem mastných kyselin, potřebných pro zdravý chod vašeho mozku.

Pijte vodu - pijte tolik vody, abyste se cítili fit.

Přestávky - nezapomínejte na krátké přestávky během práce. Přestávku můžete vyplnit krátkým protažením, které okysličí svaly a podpoří cirkulaci krve, zlepší náladu a zvýší soustředění do dalších hodin. I krátké cvičení pomůže obnovit Vaše pracovní síly, tvořivost, fokus a radost z toho, co děláte. 

Větrání - pravidelně větrejte – ideálně každé 2 - 3 hodiny (dřív, než když už vás bolí hlava) otevřete okno dokořán po dobu 3-5 minut. Výměnou vzduchu v místnosti snížíte hladinu oxidu uhličitého, zvýšíte hladinu kyslíku a budete se lépe soustředit na další práci.

Správné sezení & nastavení pracoviště

Seďte na celé hloubce sedadla a snažte se nehrbit. Myslete na úhel ve vašich kloubech – loket, pánev, koleno, kotník – úhel by měl být 90 – 100°. Nohy mějte mírně od sebe – zhruba na šířku pánve. Chodidla mějte v plném kontaktu s podlahou.
Více o správném sezení ZDE.