Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.

Zpět na úvodní stránku

Relaxační dechové cvičení

Postup cvičení

Pohodlně se usaďte, rozložte svou váhu na obou sedacích kostech, opřete se a zavřete oči. Pro odpojení s tím, co bylo do teď, začněte pozorovat své tělo zevnitř, svůj dech. Třikrát se nadechněte nosem, vydechujte ústy. Vnímejte prostup chladného vzduchu dovnitř hrudníku, teplý vzduch pak proudí ven z těla. S každým nádechem rostete z páteře vzhůru, odlehčujete se od země, výdech uvolňuje vaše napětí. Prociťujte dech v souvislosti s tepem srdce. Vědomě prodlužte výdech. Na čtyři tepy se volně nadechujte, na dalších šest tepů vydechujte. Několikrát opakujte.

Pro uvolnění mysli a propojení mozkových hemisfér je vhodné střídavé dýchání. Připravte si pravou ruku, nadechněte se, palcem zakryjte pravou nosní dírku, vydechujte levou dírkou, nadechujte levou, ukazovákem zakryjte levou nosní dírku, vydechujte pravou, nadechujte pravou, palcem zakryjte pravou nosní dírku, vydechujte levou a tímto způsobem dále pokračujte ve střídavém dýchání 1-2 minuty. Cvičení ukončíme výdechem z pravé nosní dírky.